sunnuntai 15. maaliskuuta 2015

A Trip to Mystical Marrakech – Matka mystiseen Marrakechiin

In a previous post I said that I don't go to dangerous places, however recently I travelled to Marrakech, Morocco. I thought it was safe city full of tourists, but we heard from the locals that our Riad was located in the most dangerous area in the city. For example, we got instructions to stay inside after 8.00pm, and stay out of the back streets especially in the midday, when it's more quiet. After all precautions my phone got stolen from the pocket of my backpack. When I think of it later, I should have known that a pocket is not a good place to keep your phone anyway.

These warnings made me think of the situation of women in Morocco. The women we met looked content with their lives, but still their reality is different than women in Europe. For example I've never before heard instructions how to prevent kidnapping on the streets. This can be a warning that a girl gets from her father in Morocco.

Nevertheless, loosing my phone was a minor setback, and I thought that Marrakech was an interesting city. It is busy, vibrant, colourful and fascinating!

























Heti sen jälkeen kun edellisessä postauksessa totesin, että en mene vaarallisiin paikkoihin, matkustimme Marrakechiin, Marokkoon. Ajattelin etukäteen, että se on turvallinen turistikohde, mutta paikallisten mukaan Riadimme sijaitsi kaupungin vaarallisimmalla alueella. Saimme ohjeeksi pysyä sisätiloissa klo kahdeksan jälkeen, ja pysytellä poissa syrjäisiltä kaduilta erityisesti keskipäivän hiljaisiin aikoihin. Kaikkien varotoimien jälkeen puhelimeni vietiin repun taskusta. Näin jälkikäteen ajatellen olisihan se pitänyt tajuta, ettei tasku ole ollenkaan turvallinen paikka puhelimelle. 

Kuulemamme varoituksen sanat saivat minut miettimään naisen asemaa Marokossa. Tapaamamme naiset näyttivät tyytyväisiltä elämäänsä, mutta he elävät silti hieman toisenlaisessa todellisuudessa kuin me täällä Euroopassa. Esimerkiksi en ole koskaan saanut vanhemmiltani neuvoja, kuinka välttää sieppaus kadulla, mutta Marokossa isä saattaa antaa vinkkejä tyttärelleen kuinka välttää tällainen tilanne.

Vaikka puhelin katosikin, olen silti sitä mieltä, että Marrakech on kokonaisuudessaan oikein mielenkiintoinen kaupunki. Se on vilkas, eloisa, värikäs ja kiehtova!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti